הממשלה אישרה נטילת הסמכות מדרעי כדי להכריע על מונופול הגז

שלמה בן יוסף No Comments on הממשלה אישרה נטילת הסמכות מדרעי כדי להכריע על מונופול הגז
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה להעביר לסמכותה את הסמכות הנתונה לשר הכלכלה על פי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, התשמ"ח-1988, בכל האמור בפעולות הנדרשות לשם הגדלת כמות הגז הטבעי המופקת משדה "תמר" ולשם פיתוח מהיר של שדות הגז הטבעי "לוויתן", "כריש" ו"תנין" ושדות גז טבעי נוספים.

בפתח ישיבת הממשלה אמר רה"מ בנימין נתניהו: "בסוף השבוע אישרנו פה אחד בקבינט את האצת הפיתוח והרחבתם של שדות הגז הטבעי שנתגלו מול חופי ישראל. אני נחוש לקדם פתרון ריאלי שיביא גז למשק הישראלי. אני לא אכנע להצעות הפופוליסטיות שישאירו את הגז במעמקי האדמה. כבר ראינו מספיק מדינות שנכנעו ללחצים הללו, והגז נשאר באדמה – אסור לתת לזה לקרות כאן.

המתווה שגיבשנו מפרק את המונופול. הוא יכניס בעשורים הקרובים מאות מיליארדי שקלים לחינוך, לתרבות, לבריאות, ולעוד דברים רבים אחרים לטובת כל אזרחי ישראל. אחרי שנים של דיונים הגיע הזמן להכריע, כדי שהגז ייצא מהאדמה ויגיע לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל".

נדגיש, מדובר רק בהחלטה להעברת הסמכות הנ"ל משר הכלכלה למליאת הממשלה ואין מדובר באישור מתווה כזה או אחר. כבר בימים הקרובים יובא המתווה לשימוע הציבור ולאחר מכן תקיים הממשלה דיון במתווה.

לחצו לקריאת המסמך – העברת הסמכות הנתונה לשר הכלכלה



0 תגובות